Svakoj organizaciji je potrebna adekvatna struktura koje će podržavati njene aktivnosti, a s druge strane, i odgovarajuća organizaciona kultura koja će efektivnost organizacije dovesti do maksimuma.
U nastavku je prikazan naš model organizacionog razvoja. Našim klijentima pomažemo na unapređenju:
• Organizacione kulture i/ili
• Organizacione efektivnosti
• Usluge ka klijentima
Organizaciona kultura predstavlja skup zajedničkih vrednosti, uverenja i pretpostavki koje oblikuju i usmeravaju ponašanje zaposlenih prema ljudima i pristup zadacima. Tako organizaciona kultura određuje:
• Način na koji obavljamo poslove
• Način na koji zaposleni reaguju pod stresom ili pritiskom
• Način na koji se donose odluke u organizaciji
• Šta je „normalno" u organizaciji
• Šta se nagrađuje u organizaciji
• Šta je potrebno da „preživimo" ili opstanemo u organizaciji
Organizaciona klima je ishod organizacione kulture. Neki od klimatskih ishoda su:
• Motivacija
• Namera da se ostane u organizaciji
• Zadovoljstvo
• Stres
• Nesigurnost posla
• Timski rad
• Prilagodljivost spoljašnjem okruženju i dr.
Na ove ishode moguće je uticati isključivo promenom organizacione kulture.